Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı sosyete ortamında değeri olan , kabiliyet, hattıhareket ve öteki davranış biçimlerini geliştirdiği proseslerin tüyönetmen.

Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki yaşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğişlemme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanımı dokumalabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:

“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin fakatçlarına yönlü ) bileğişlemme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis bakılırsa;

· Eğitim bilimi bir prosestir.

· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının istenilen yönde bileğişlemtirilmesi fakatçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğişlemme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç zemin öğesi vardır.

1. Ammaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Eğitim bilimi fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı mecmu kültürler bâtınin aynıdır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa bileğişlemebilir, lakin sürecin doğbirliı bileğişlemmez.

Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca biryoğun filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna değgin farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen standart tanımı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğişlemikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın ortamında eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğişlemikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.

Eğitim bilimi, anatomi bâtınin hayat boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere yönlü olabileceği üzere istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin işlemletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, terbiye merkezleri üzere mekânlarda maruz terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Doğrusu terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye geçmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belli bir çekim ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise tabiatıyla gelişen plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir düzen olarak ele kızılındığında ise terbiye sisteminin üç zemin ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Asıl; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Süreç; meslek ortamında meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, yetki, test skorları üzere istenilen davranış bileğişlemiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Related Post

SEO FiyatlarıSEO Fiyatları

taharri motorlarında üst sıralara taşıyın. SEO çkızılışması yapmış olduğumız müşterilerimiz Google’da birinci sayfadadır.|Bu web sayfalarına tekil bazda karışma edip her sayfaya ayrı ayrı google seo uyumu sağlamak üzere imkansız. Yada

Afyon Reklam FiyatlarıAfyon Reklam Fiyatları

Şirketimiz, bizden tabelalarını yapmamızı dilek fail bütün müşterilerimizin reklamlarını şık ve dikkat çekici olarak yapmaktadır. Özellikle de yeni antreimler ve yeni kurulan markaların reklam ürünleri, şirketimiz tarafından yaratıcı reklam fikirleri

https://petrolofisleri.name.tr/ https://meyvesebzetoptancilari.name.tr/ https://kestane.name.tr/ https://catlakonleyici.name.tr/ https://psikoloji.name.tr/ https://howmuchiron.enpatika.com/ https://willitsink.enpatika.com/ https://howmuchis1kg.enpatika.com/ https://howmuchis1ton.enpatika.com/ https://howmuchisgold.enpatika.com/ Seo Fiyatları iqos sigara
Hacklink Hacklink Satın Al Hacklink Al Hacklink Panel Hacklink Satışı Fantezi İç Giyim
instagram takipçi satın al
puff bar elektronik sigara
https://seokoloji.gen.tr
Steroid Satın Al Puro Satın Al