SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri midein kritik olan bu iki kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı henüz açgelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması midein meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı ustalıklemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. Hassaten SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM makul bir bütçe midein verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları makul anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek midein meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı beş altı henüz açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki üstelik; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO midein en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi midein yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama kavramı arasındaki bir gayrı önemli üstelik da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları başüstüneğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu hava değişikdır. SEO çaldatmaışmaları henüz saf uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir trafik temizışı sağlamlar.
Bu iki kavram, mideerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise garaz henüz ticari başüstüneğu midein mideerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu oranlamak bileğildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz oflaz ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.